Vahva yhteinen tahtotila: Äänekoski tehdään elinvoimaiseksi yhdessä

Äänekosken kaupungin elinvoimayksikkö kutsui viime viikolla yrittäjiä aamupalalle tutustumaan uuteen kaupunkistrategiaan Äänekoski-ilmiöön sekä pohtimaan, kuinka Äänekoskea voidaan kehittää seuraavan kuuden vuoden aikana elinkeinoelämän näkökulmasta.

Kaupunginjohtaja Matti Tuononen esitteli Äänekoski-ilmiötä. Strategian yksi painopiste on vaikuttavat elinkeinot, johon on listattu esimerkkitekoja asukkaiden lisäksi myös yrittäjille. Vaikuttavat elinkeinot luodaan yhdessä ja Äänekoski-ilmiön toteuttamiseen haastetaankin kaikki mukaan – jokainen voi tehdä jotain.

Aamun aikana mietittiin työpajoissa, kuinka kaupunkia voitaisiin kehittää. Työpajoissa pohdittiin tekijöitä kilpailukykyiseen toimintaympäristöön, yritysten toimintamahdollisuuksia edistävään kaupunkiin, biotalousekosysteemin vahvistamiseen, osaava työvoiman saatavuuden turvaamiseen sekä yritystoimintaa tukevaan markkinointiviestintään. Vastauksia hyödynnetään kaupungin uudessa elinvoima- ja kilpailukykyohjelmassa, jota laaditaan parhaillaan uuden kaupunkistrategian pohjalta.

– Saimme todella hyviä ajatuksia uuden ohjelman pohjaksi ja strategian mukainen osallistaminen toteutui tässäkin tilaisuudessa ilmiömäisen hyvin, elinvoimajohtaja Sari Åkerlund kiittää.

– Yrittäjien panos yhteisen ilmiön ja uuden elinvoiman luomisessa on tärkeää.

Yrittäjien toiveesta kaupunki teettää ”Me olemme ilmiö”-kampanjatarroja, joita yrittäjät voivat halutessaan liimata liiketilojensa oviin ja niitä laitetaan myös kaupungin omiin tiloihin. Näin ilmiötä tehdään myös tutuksi ja näkyväksi. Tarrat tulevat jakoon myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana kaupungin eri toimipisteisteisiin.

Äänekosken yrittäjät ja kaupungin työntekijät pohtivat yhdessä tekijöitä kilpailukykyiseen toimintaympäristöön, yritysten toimintamahdollisuuksia edistävään kaupunkiin, biotalousekosysteemin vahvistamiseen, osaava työvoiman saatavuuden turvaamiseen sekä yritystoimintaa tukevaan markkinointiviestintään. Vastauksia hyödynnetään uudessa elinvoima- ja kilpailukyky ohjelmassa, jota laaditaan parhaillaan uuden kaupunkistrategian pohjalta.

Vahva yhteinen tahtotila: Äänekoski tehdään elinvoimaiseksi yhdessä

Äänekosken kaupungin elinvoimayksikkö kutsui viime viikolla yrittäjiä aamupalalle tutustumaan uuteen kaupunkistrategiaan Äänekoski-ilmiöön sekä pohtimaan, kuinka Äänekoskea voidaan kehittää seuraavan kuuden vuoden aikana elinkeinoelämän näkökulmasta.

Kaupunginjohtaja Matti Tuononen esitteli Äänekoski-ilmiötä. Strategian yksi painopiste on vaikuttavat elinkeinot, johon on listattu esimerkkitekoja asukkaiden lisäksi myös yrittäjille. Vaikuttavat elinkeinot luodaan yhdessä ja Äänekoski-ilmiön toteuttamiseen haastetaankin kaikki mukaan – jokainen voi tehdä jotain.

Aamun aikana mietittiin työpajoissa, kuinka kaupunkia voitaisiin kehittää. Työpajoissa pohdittiin tekijöitä kilpailukykyiseen toimintaympäristöön, yritysten toimintamahdollisuuksia edistävään kaupunkiin, biotalousekosysteemin vahvistamiseen, osaava työvoiman saatavuuden turvaamiseen sekä yritystoimintaa tukevaan markkinointiviestintään. Vastauksia hyödynnetään kaupungin uudessa elinvoima- ja kilpailukykyohjelmassa, jota laaditaan parhaillaan uuden kaupunkistrategian pohjalta.

– Saimme todella hyviä ajatuksia uuden ohjelman pohjaksi ja strategian mukainen osallistaminen toteutui tässäkin tilaisuudessa ilmiömäisen hyvin, elinvoimajohtaja Sari Åkerlund kiittää.

– Yrittäjien panos yhteisen ilmiön ja uuden elinvoiman luomisessa on tärkeää.

Yrittäjien toiveesta kaupunki teettää ”Me olemme ilmiö”-kampanjatarroja, joita yrittäjät voivat halutessaan liimata liiketilojensa oviin ja niitä laitetaan myös kaupungin omiin tiloihin. Näin ilmiötä tehdään myös tutuksi ja näkyväksi. Tarrat tulevat jakoon myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana kaupungin eri toimipisteisteisiin.

Äänekosken yrittäjät ja kaupungin työntekijät pohtivat yhdessä tekijöitä kilpailukykyiseen toimintaympäristöön, yritysten toimintamahdollisuuksia edistävään kaupunkiin, biotalousekosysteemin vahvistamiseen, osaava työvoiman saatavuuden turvaamiseen sekä yritystoimintaa tukevaan markkinointiviestintään. Vastauksia hyödynnetään uudessa elinvoima- ja kilpailukyky ohjelmassa, jota laaditaan parhaillaan uuden kaupunkistrategian pohjalta.

Työvoimapalvelut siirtyvät kuntiin vuoden vaihteessa

TE-toimiston ovet sulkeutuvat ja kuntien palvelupisteet avaavat ovensa 2.1.2025…

Lue lisää


Yritys- ja rahoitusneuvontaa asiantuntemuksella

Business Äänekoski tarjoaa ilmaista yritysneuvontaa äänekoskelaisille ja Äänekoskelle…

Lue lisää


Äänemessut ovat täällä pian!

Nuorten ideoima tapahtuma yllättää runsaalla ja monipuolisella ohjelmallaan! Ensi…

Lue lisää


Piristystä rakentamiseen! Äänekosken kaupunki myy tontteja puoleen hintaan

Rakentamisen aloittaminen Äänekoskella ei nyt jää ainakaan tontin hinnasta kiinni,…

Lue lisää