23.03.2022

Yrittäjien aamukahveilla tavattiin vanhoja ja uusia tuttavuuksia – ”Tällaisille tapahtumille on tarvetta!”

ÄäneHubilla järjestettiin kattava esittely erilaisia hankkeita ja palveluita yrittäjien tueksi. Business Äänekoski järjestää säännöllisesti Yrittäjien aamukahveja vaihtuvilla teemoilla ÄäneHubilla ja pian avautuvissa uusissa tiloissa Koskikeskuksen yläkerrassa. Tapahtumat järjestetään yleensä tiistai aamuisin klo 8.00. Seuraa businessäänekoski.fi -sivustoa, niin löydät ajankohtaiset tiedot tapahtumista. Tilaa myös Business Äänekoski -uutiskirje ja pysyt perillä ajankohtaisista yrityskentän kuulumisista.

Yrittäjien aamukahvit järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa 22.3. ÄäneHubin tiloissa. Paikalle kertyi mukavasti porukkaa ja ilmassa oli vapautunut tunnelma, kun vihdoin päästiin järjestämään live-tapahtuma. Tilaisuuden avasi elinvoimajohtaja Sari Åkerlund innostavalla puheellaan, jota jatkoi Äänekosken kaupungin uusi hankinta-asiantuntija Henriikka Mäkelä. Mäkelä kertoi muun muassa julkisten hankintojen yritystietorekisterin luomisesta hankintoja varten. Paikalliset yritykset voivat jättää yhteystietonsa kaupungin kotisivuilta löytyvään yritystietorekisteriin. Kaupungin osuuksien jälkeen päästiin  Äänekosken Yrittäjien uudistuneen hallituksen esittelyyn. Hallituksen uusi puheenjohtaja Jarmo Vainikainen esitteli lyhyesti Äänekosken Yrittäjät ry:n toimintaa ja hallituksen muut jäsenet pääsivät esittelemään itsensä yleisölle.

”Oli kivaa, kun pitkästä aikaa järjestettiin aamukahvit ja paikalle on saapunut niin paljon porukkaa. Kannattaa lähteä mukaan Äänekosken Yrittäjien toimintaan! Liittymällä jäseneksi pääset verkostoitumaan, osallistumaan mielenkiintoisiin tapahtumiin sekä saat esimerkiksi lakineuvontaa,” kannustaa Ella Tuovinen Äänekosken Yrittäjien viestintävastaava.

Äänekosken Yrittäjien hallitus

Avauspuheenvuoroista siirryttiin aamun viralliseen ohjelmaan, jossa ääneen pääsivät OmistajaKS – sekä Hallitukset Töihin! -hankkeet. Hankkeiden esitykset tarjosivat vinkkejä yritysten omistajanvaihdoksiin ja siihen, kuinka hallitukset voivat työskennellä tehokkaammin. Erityisesti Hallitukset Töihin! -esityksen jälkeen yleisöllä oli paljon kysymyksiä hallituksen toiminnasta ja sen erityispiirteistä.

OmistajaKS -hankkeen tavoitteena on auttaa 70 yritystä omistajanvaihdoksessa. Tarkoituksena on luoda Keski-Suomeen toiminnallinen omistajanvaihdosprosessimalli, jossa jokaisella sidosryhmällä on oma paikkansa. Hallitukset Töihin! -hanke on käynnistynyt Keski-Suomessa tammikuussa 2022. Hankkeen tavoitteena on kehittää osakeyhtiöpohjaisten pien-, mikro- ja start up -yritysten hallitustyöskentelyä ja siten tukea Keski-Suomen alueen yritystoimintaa.

Virallisen ohjelman lopuksi aluekummina toimiva Arto Widgren esitteli Yrityskummien toimintaa henkilökohtaisten kokemustensa kautta. Yrityskummi toiminta on myös osa Business Äänekosken palveluita ja siihen kannattaa tutustua yrityksen eri elinkaarenvaiheissa. Tapahtuman jälkimainingit jatkuivat ÄäneHubilla itse ohjelmaa pidempään. Yrittäjät jäivät vaihtamaan kuulumisia ja verkostoitumaan uusien toimijoiden kanssa. Samalla ÄäneHubin yhteisömanageri Ulla Aaltonen esitteli kaikille avoimia ja maksuttomia yhteisöllisiä työskentelytiloja, jotka sijaitsevat Piilolanniemessä  Poken kampuksella.

Yrittäjien aamukahveilla riitti mielenkiintoista kuultavaa

”ÄäneHubilla oli mieletön tunnelma ja saimme positiivista palautetta tapahtumaan osallistuneilta. Paikalla oli 35 henkilöä, joista löytyi uusia ja vanhoja tuttavuuksia. On aina ilo, kun saadaan yrittäjät kohtaamaan toisensa ja luotua uusia suhteita yritysmaailmaan. Selkeästi tällaisille tapahtumille on tarvetta,” hehkuttaa Aaltonen.

Yrittäjien, yritysten ja erilaisten hankkeiden kanssa tehtävä yhteistyö on tärkeä osa Business Äänekosken toimintaa. Kehitämme tapahtumia asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja pyrimme tarjoamaan monipuolista sisältöä eri tarpeisiin. Voit halutessasi myös jättää toiveita tulevien aamukahvien teemoista tai muista tapahtumista osoitteeseen: yritysneuvonta@aanekoski.fi